JellyPages.com

Beijing Trip - Day 3

Masuk hari ke-3 dahhhhh.....cepat sungguh masa berlalu kan. Okay untuk hari ke-3 nie nothing much interesting laa...kecuali jeng jeng jeng....tunggguuuu......hehehe

Breakfast in the morning kita org just breakfast dlm bilik jerr sebab tak lalu nak gie restaurant dia laa. Kita org order nasi putih ngan orange juice. Naper nasi putih? Nak makan apa ngan nasi putih? Haaa tuu laaa gunanya Brahim's! Tak yah panaskan pun takpe sebab perut dah berkeroncong....makan jerrr lerrr kan.

Lepas makan hubby pegi meeting dan aku?....sambung Zzzzzz....hahaha. Apa lagi nak buat. Tapi aku nie bukan jenis tido siang. Tido pun tido-tido ayam. Tak leh jadi. Maka aku pun bersiap-siap utk gie shopping kat Hongqiao Market. Before that mestilah kena mintak izin suami kan. Nanti kang dia risau lak. Bila dia dah bagi green light maka bermulalah penapakan aku ke Hongqiao Market dengan berjalan kaki dan seperti biasa mulut tuh kumat kamit baca ayat seribu dinar. Itu jerr yg aku leh buat minta Allah lindungi aku dari malapetaka dan bencana. Mujur cuaca excellent. Panas mentari dan sejuk berangin. Tralalalalaa....

Sampai di Hongqiao market bermulalah explorasi aku. Rambang mata nengok handbeg yg fake branded (itu jerr yg termampu), kasut, trench coat dan mcm-mcm lagi laa. Tapi iman tetap kena kuat beb. Kalau tak kuat alamat tak leh lerr balik Malaysia.

Actually takde gambar sgt laa sebab terlalu asyik nengok barang. Lagi satu takut gak nak snap-snap gambar nie. Bukan apa takut nanti kena marah lak. Aku udah laa sorang-sorang. So gambar nie jerr laa yg ada.



Nie nama dia Fatimah. Dia leh ckp Melayu tau. Mmg kreziii nengok bedspread, table cloth, cushion cover...mcm-mcm ada utk hiasan rumah tapi kena kontrol...kad dia masih tersimpan rapi.

Oh ya. Kat sini (bukan kat Hongqiao market jerr), kalau nak bargain, bargain kaw-kaw nyerr sebab dia org mmg letak harga paling tinggi. Kita kena main tarik-tarik tali ngan dia org nie sebab kalau kita tak nak dan blah, dia akan panggil balik....tu yg seronok shopping kat sini....hehehehe. Pastuh peniaga-peniaga kat sini mmg respect org Malaysia. Sebab tu aku kalau nak ckp ngan dia org nie aku ckp melayu...ckp omputih tak paham. Tapi cakap melayu dia org paham lak...konpius aku.

Dah habis shopping, aku pun balik lerr ke hotel. Sampai bilik sms hubby ckp dah sampai bilik. Kul 5.30pm hubby habis meeting dan ajak gie makan kat restaurant semalam tuh sebab malam nie urusetia nak bawak peserta-peserta nie gie Tea House tengok show. So dalam kul 6.30pm semua berkumpul kat lobi naik bas. Aku nie segan gak laa sebab aku sorang jerr spouse yg ada...hehehe.


Dihadapan Laoshe Tea House. Disebelah aku tuh adalah bos hubby (tapi department lain) yg turut serta dlm meeting tuh...kecik jerr orgnya kan tapi bakal Jusa tu.


Kami disambut dengan alunan muzik yg dimainkan.


Antara kudap-kudapan yg dihidangkan. Hanya kuaci jerr yg kita org makan. Yg lain...hemmm. Dalam mangkuk kuning tuh adalah chinese tea. Masa nie lerr kita org diajar cara minum teh cina yg betul.

Tarian piring

Balik dari Tea House tuh kita org dibawa pusing-pusing bandar tapi kita org tak turun sebab pertamanya bas tak berhenti dan keduanya dah malam. Jadi ambik gambar jerr laa dlm bas. Sorry gambar tak jelas sebab kamera masa nie cap ayam. Next trip kamera baru DSLR....hehehe.

Tiananmen Tower

Nie dia signage workshop yg hubby attend

So okay....Sampai hotel dan terus Zzzzzzz.....Gud nite.

No comments:

Post a Comment